03 juni 2012

BOULGOUR AVEC LES CREVETTES ET LES LÉGUMES || BULGUR MED TIGERREJER OG GRØNTSAGER



Forleden var min bror og jeg alene hjemme, så aftensmaden skulle helst være at let at lave og med et minimum af opvask, den er der nemlig ingen af os, der bryder os om at tage. Det endte med en bulgursalat vendt i tomat med sprøde grøntsager og marinerede tigerrejer, det smagte fantastisk og opvasken var heldigvis ikke så uoverskuelig.
BULGURSALAT VENDT I TOMAT MED SPRØDE GRØNTSAGER OG TIGERREJER TIL 2-3 PERSONER
3 dl bulgur
2-3 spsk tomatpuré
2 spsk olivenolie
1 spsk citronsaft
½ agurk
2-3 tomater
½ dl sukkerærter
1 rød peberfrugt
½ dl god fetaost
Koriander og mynte
REJERNE
Tigerrejer efter behov
½ dl soya
Saften fra 1 lime
½-1 rød chili 
3 fed hvidløg
Start med at ordne tigerejerne og hak chili og hvidløg fint. Lad rejerne marinere i soya, limesaft, hvidløg og chili i mindst 1 time. Kog bulguren som anvist på pakken. Snit alle grønsagerne samt feta i passende størrelse og hæld dem i et fad. Når bulguren er kogt færdigt og der ikke længere er vand i gryden vendens den i en blanding af tomatpuré, olivenolie og citronsaft til bulguren er farvet orange. Steg rejerne på en varm pande i lidt olie samt lidt af marinaden. Hæld bulgur og rejer i samme fad som grøntsagerne og pynt med mynte og koriander.

FORTSAT GOD SØNDAG,
CHRIS

10 kommentarer:

  1. Uhm, jeg elsker bare jeres lækre skaldyrsretter, den her ser også dejlig ud. Ha en dejlig søndag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det er jeg rigtig glad for at høre! :-)

      Du må også have en skøn søndag,
      Chris

      Slet
  2. Hold op, det ser lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne, det er jeg meget glad for at du synes! :-)

      Rigtig dejlig søndag,
      Chris

      Slet
  3. Jeg kan ikke fordrage rejer, men jeg tror jeg ville spise dem hvis de var i denne ret :-)) Den ser alt alt alt for lækker ud!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh du er sød Jull, du må komme forbi en dag og spise så! :-)

      Knus,
      Chris

      Slet
  4. fuck. hvor. ser. det. fucking. godt. ud.!

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Antonie - jeg elsker dine søde kommentarer! :-)

      Knus,
      Chris

      Slet
  5. Synes den så så god ud, så jeg prøvede den selv af forleden aften, og hold da op hvor var det lækkert!!! :)

    SvarSlet
  6. Hej Kristine Amalie,
    Tusind tak! Hvor er jeg glad for at du prøvede den af - og ikke mindst at det endte godt! Det er simpelthen så dejligt at høre om. Jeg er nu også ganske begejstret for retten :-)

    Rigtig dejlig weekend,
    Chris

    SvarSlet